Тридцять п’ять років успіхів і рекордів для культової моделі від Fiat Professional, яка до сих пір є однією з найпопулярніших в Європі завдяки своїй універсальності, потужності двигуна і низьким експлуатаційним витратам. Простежувати історію Ducato означає перегортати деякі з найцікавіших подій автомобільної промисловості.
Перший Ducato, незвичайна модель, яка зробила революцію на ринку фургонів з переднім приводом завдяки її високій ємності, потужності двигуна і просторій зоні навантаження, зійшла з виробничої лінії компанії Sevel (європейська компанія легких вантажних автомобілів), в Валь-ді-Сангро (Італія) 23 жовтня 1981 року. Виробництво триває і сьогодні на найбільшому заводі з виробництва середніх і великих фургонів в регіоні EMEA (у 2015 році досягнута відмітка в п’ять мільйонів машин).
Fiat Professional відзначить ключові моменти цих 35 років історії за допомогою спеціальної кампанії ADV, активності в соціальних медіа на офіційній сторінці Facebook і емоційного відеоролика, який буде доступний для перегляду з ранку 23 жовтня на сайті fiatprofessional.com. Гасло кампанії, яка буде транслюватися на всіх задіяних каналах «Ми ніколи не мріяли про успіх. Ми створювали його.» говорить про безспірне лідерство Ducato в сегменті комерційних автомобілів. Не випадково, на протязі багатьох років Ducato поступово розроблявся, щоб стати еталоном і законодавцем тенденцій, і зараз виробляється в більш ніж 10000 варіантах і продається в більш ніж 80 країнах по всьому світу. Крім того, великий вибір варіантів кузова, ефективне шасі і керованість як у легкового автомобіля зробили його найкращим вибором для екіпірувальників транспортних засобів спеціального призначення і автобудинків.
З самого початку, в першій серії Ducato (1981-1990) був реалізований цілий ряд інноваційних рішень, таких як передній поперечно розташований двигун з тягою і баком, об’єднаними в одному модулі з кабіною. Ці особливості дали можливість виконати безліч раніше небачених моделей. Варіанти кузова передбачали дві висоти даху і версії фургон, вантажопасажирський автомобіль, автобус і вантажівка. Дві колісні бази (2923 і 3653 мм) передбачали, що фургон може мати загальну вантажомісткість 9,8 кубічних метрів і досягти допустимої загальної маси до 2800 кілограмів. У 1984 році використання похилих амортизаторів дозволило отримати абсолютно плоску вантажну поверхню, а в 1985 році версія Maxi дозволила збільшити максимальне навантаження до 3500 кг. І, нарешті, в 1989 році з’явився Fiat Ducato з повним приводом Steyr-Puch.
Через десять років після його виходу на ринок (1990-1994) Ducato досяг своєї першої віхи з повнопривідною другою серією, яка зробила великий дебют 1 жовтня 1991 року: зійшов з конвеєра п’ятсоттисячний автомобіль. Потужність 2,5-літрового турбодизельного двигуна була збільшена до 70 кВт (95 к.с.) і вперше була введена інноваційна повністю електрична силова установка Fiat Ducato Elettra. Лінійка була доповнена третьою колісною базою (3200 мм).
Третє покоління (1994-2002) було запущено в 1994 році. Поліпшився коефіцієнт аеродинамічного опору Cх (зниження до 0,35) і був введений новий дизайн кабіни автомобіля, натхненний практичними професійними вимогами: вперше в цьому секторі важіль перемикання передач був включений в центральну консоль, дозволяючи використовувати центральну частину підлоги і полегшити доступ до кабіни з обох дверей і з кабіни в вантажне відділення, що поліпшило як ергономічність, так і продуктивність. Спеціалізована преса відзначила інновацію і орієнтування Ducato на клієнтів, присудивши йому звання «Міжнародний фургон 1994 року».
Подальші удосконалення, спрямовані на комфорт, були відмітною рисою початку нового тисячоліття. Наприклад, регульовані по висоті сидіння і трьохспицеве рульове колесо були введені в четвертій серії (2002-2006) в 2002 році. Також продовжувала розроблятися лінійка двигунів Ducato. Двигун з прямим уприскуванням Common Rail – важливий крок вперед з точки зору продуктивності, безшумної роботи і високої ефективності – був вперше прийнятий в 2002 р. Крім того, Ducato відкрив еру альтернативного палива з двигуном на бензині і метані, який заклав основи для успіху бренду як лідера європейського ринку в секторі фургонів, які працюють на метані.
П’яте покоління Ducato вийшло на сцену в 2006 році, розширюючи асортимент і ще більше збільшуючи гнучкість у використанні: це був перший фургон з переднім приводом, який мав вантажомісткість 17 кубічних метрів. Перш за все, це було досягненням з точки зору ефективної роботи і низьких витрат на технічне обслуговування, на додаток до економії палива і низького рівня викидів, пропонуючи широкий асортимент дизельних двигунів з технологією MultiJet другого покоління.
Шосте покоління в 2014 році могло похвалитися найбільшим навантаженням на передню вісь (до 2100 кг) і задню вісь (до 2500 кг) для машин з одним заднім мостом, а також найвищим допустимим максимальним навантаженням. Фургон-версія Ducato може перевозити максимальне навантаження 2100 кг. Крім того, вперше стали доступні пневматичні підвіски на задній осі.
Через багато років Ducato перетнув кордони Європи і дійшов до Росії, Південної Америки, Близького Сходу та Австралії. Сьогодні він продається в більш ніж 80 країнах по всьому світу, включаючи з 2013 року Північну Америку з маркою RAM під назвою «Promaster». Завдяки виробництву в трьох країнах (Мексика, Бразилія та Італія) і продажу в усьому світі, Ducato дійсно став глобальним автомобілем, а його шосте покоління буде стимулювати зростання присутності групи Fiat Chrysler Automobiles в секторі легких комерційних автомобілів.